Ειδική Αγωγή

Πολυαισθητηριακή διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας

2:33:00 μ.μ.









Τα γαλλικά είναι μια γλώσσα που μιλιούνται από το 1/3 του πληθυσμού της γης ενώ παρουσιάζει ομοιότητες με την αγγλική γλώσσα. Η παρουσία των τόνων και η προφορά των λέξεων στα γαλλικά, όπου ορισμένα γράμματα δεν προφέρονται ενώ γράφονται, δυσκολεύει τους μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.

Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γλώσσας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους.Τι είναι όμως η πολυαισθητηριακή προσέγγιση?

Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση είναι μια μέθοδος που περιλαμβάνει εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας όπως εποπτικά συστήματα επικοινωνίας (εικόνες, σύμβολα, υποστηρικτική τεχνολογία) που ενισχύουν την αντίληψη, την κατανόηση και την επικοινωνία τω παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.Βασίζεται στη χρήση αλλά και στη συμβολή όλων των αισθήσεων του παιδιού.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στην γραπτή έκφραση και στα μαθηματικά. Με την πολυαισθητηριακή προσέγγιση οι μαθητές ενδυναμώνουν τα δυνατά τους σημεία.
Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση στη διδασκαλία των γαλλικών αλλά και κάθε ξένης γλώσσας περιλαμβάνει τη χρήση οπτικού,ακουστικού και κιναισθητικού ερεθίσματος σε συνδυασμό, με σκοπό να βελτιώσει τη μνήμη αλλά και την εκμάθηση του γραπτού λόγου.


Οι βασικές αρχές που διέπουν την πολυαισθητηριακή διδασκαλία είναι οι εξής:
  • Ταυτόχρονη χρήση οπτικών, ακουστικών και κιναισθητικών ερεθισμάτων
  • Οργάνωση υλικού από το απλό στο σύνθετο
  • Διδασκαλία νέων εννοιών βασισμένων στην πρότερη γνώση
  • Συστηματικές επαναλήψεις
  • Άμεση και ευέλικτη διδασκαλία 
Ορισμένες τεχνικές αλλά και υλικά που μπορούν να συνδυαστούν σε διάφορους τύπους δραστηριοτήτων στο μάθημα των γαλλικών αλλά και κάθε ξένης γλώσσας είναι:

Οπτικά ερεθίσματα:
  • Φωτογραφίες
  • Κάρτες με εικόνες λέξεων-λεξιλογίου
  • Κάρτες αναγνώρισης γραμμάτων
  • Χρήση μαυροπίνακα, υπολογιστή,projector
  • Εικόνες,ζωγραφιές
Ακουστικά ερεθίσματα:
  • Ηχογραφημένες ιστορίες
  • Τραγούδια
  • Προφορικές οδηγίες
  • Ποιηματάκια με ομοιοκαταληξίες
  • Προφορικά γλωσσικά παιχνίδια
  • Διήγηση ιστοριών

Κιναισθητικές τεχνικές:
  • Γραφή σε άμμο,ρύζι,αλάτι,φακές
  • Συναρμολόγηση παζλ
  • Παλαμάκια ή άλλες ρυθμικές κινήσεις που συνοδεύουν τις δραστηριότητες
  • Χορευτικές κινήσεις
  • Γυαλόχαρτο,φύλλα φελλού,πλαστελίνη,πηλός
  • Μαγνητικά γράμματα
  • Κιμωλίες,στυλό,κηρομπογιές,μαρκαδόροι
  • Επιτραπέζια παιχνίδια
  • Ασπροπίνακας με μαρκαδόρους
  • Μαυροπίνακας με κιμωλίες

Οι εκπαιδευτικοί των ξένων γλωσσών με τη χρήση της πολυαισθητηριακής προσέγγισης θα ενισχύσουν και θα αναπτύξουν όλες τις αισθήσεις των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες αλλά και το κίνητρο τους για μάθηση. Απαραίτητη προϋπόθεση για όλα αυτά είναι η δημιουργική διάθεση και η υπομονή τους!



Πηγές:

  • ΠαντελιάδουΣ.,2011 Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική πράξη: Τι και Γιατί, Αθήνα, Πεδίο
  • Schneider E. and Crombie M.,2004, Dyslexia and Foreign Language Learning, London, David Fulton Puplisher






You Might Also Like

0 comments